donderdag 9 april 2020

Paas kipjes

We zijn even in een creatieve bui deze week. Pasen komt eraan dus tijd voor leuke knutsels.
Gisteren had ik papieren paaseitjes gemaakt voor aan een tak en vandaag zijn het kipjes en kuikentjes. Door de Corona crisis is iedereen nu thuis en is een afleiding met een leuke creatieve knutsel welkom. Zo maken we het ook nog gezellig binnen.

 Hier volgen weer de stap voor stap foto's en een filmpje hoe je de kipjes beplakt met alle losse onderdelen.



Foto 1:
De meeste spullen staan op de foto. Een lijmpistool niet. Die ben ik later gaan gebruiken omdat dit toch wel handig is. Het is een gemeen heet apparaat dus kleine kinderen, laat papa of mama dit gebruiken. Alles wat met de hete lijm is geplakt kan ook met gewone lijm.
Om de puntjes uit de eierdoos te beplakken heb ik een stukje vitrage, gewone wol en een pluizige wol gebruikt. Je kunt natuurlijk ook gewoon het karton wit verven of  met iets heel anders beplakken. Stukjes papier, glitter of hele gekke kleuren verf met stippen.

Foto 2:
Knip uit de eierdoos de puntjes. Maak ze een beetje rond door aan de binnenkant het karton wat naar buiten te drukken. Anders krijg je hele hoekige kippen.

Foto 3 en 4:
De vier opties die ik heb gebuikt. Een vierde kipje is erbij gekomen.
Deze is gewoon wit geschilderd.



Foto 5: 
Onderaan de pagina staat een A4 met de patroontjes voor de snavel. vleugels, lelletjes en kam.
Je kunt zelf eventueel nog pootjes maken. Dat heb ik nu niet gedaan omdat ze op houtwol zitten.

Foto 6:
De kleine onderdelen heb ik uitgeknipt uit foam velletjes.
Je kunt natuurlijk ook gewoon papier gebruiken.
De vleugels lagen al kant en klaar in de deze eierdoos. Niet elke doos is hetzelfde dus staat ook het vleugeltje als patroon op het A4-tje.

Foto 7 en 8:
Je hebt meerdere doosjes nodig als je deze vormpjes uit wilt knippen maar je kunt ze ook gewoon overtekenen op een stukje karton.


Foto 9 en 10:
De kuikentjes zijn gemaakt van piepschuim bolletjes.
Zet ze op een prikketjes om ze zo makkelijk te schilderen.

Foto 11 en 12:
Deze tak heb ik al meerdere malen gebruikt voor knutsel projecten. Hij lag nog steeds in de tuin en ziet er door regen en wind al oud uit. Nog steeds een leuke vorm.
Zoek een leuke tak om straks de kipjes op te plakken. Natuurlijk kunnen ze ook gewoon in een groepje staan. Om de tak heb ik een soort houtwol gewikkeld met een jute draad. 



Foto 13:
Als je alle onderdelen bij elkaar hebt dan kun je gaan plakken. De oogjes zijn grote zwarte kralen. Ogen kun je op verschillende manieren maken. Gewoon uit papier knippen of met een stift stippen zetten.

Foto 14:
Alle kippen zitten klaar. De tak heeft een vreemde vorm dus die ondersteun ik met een doos. Zo valt die niet om met lijmen.

Foto 15 en 16:

Nu is je tak klaar en kun je hem ophangen.











Geen opmerkingen:

Een reactie posten