donderdag 15 maart 2012

Lieveheersbeestjes maken van koffiebonen

Een koffieboontje heeft al een perfecte vorm voor een kevertje.
Weegt niks dus kan overal makkelijk op geplakt worden zoals op kaarten.
Leuk als broche of een oorbelletjes. Met een beetje verf en wat glanslak (nagellak) krijg je al snel een leuk resultaat en is helemaal niet moeilijk te maken. Ik zag zo'n boontje op een gedroogde vrucht zitten die ik ooit had gekocht in een kringloopwinkel. Weinig detail zat erop maar het idee was erg grappig.
Met een foto van een echt lieveheersbeestje erbij heb ik de tekening kunnen schilderen.
Fijn penseeltje gebruiken want het is allemaal zo klein.

Hier een paar stap voor stap foto's en een paar foto's van een echt beestje met mijn koffieboon.










4 opmerkingen:

  1. ahhh die ziet er lief uit zeg! Wat zit er voor spul in die kleine potjes?
    Lijkt me leuk om er een stuk of 20 te maken, echt zo'n kudde lieveheersbeestjes zeg maar, en om die dan naast de voordeur op de muur te plakken, bij de klimop. Iedereen die dan aan de deur komt denkt dan dat je een kudde lieveheersbeestjes bij je deur hebt zitten :p

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heej Sandy,
    Die kleine potjes zijn potjes verf ;) Decorfin. Is zeker leuk om er een heleboel te maken en dan op takjes of in een plant verstoppen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ooooo wat zijn ze weer leuk,enne het lijkt zo simpel (als jij het doet haha)

    BeantwoordenVerwijderen