maandag 20 juni 2011

Naaldbeschermers recyclen

Doordat Hans moet prikken voor de suiker heeft hij steeds van die dopjes (naaldbeschermers) over. Paarse en witte.
Ik had er al weggegooid en ineens dacht ik dat ik ze misschien toch wel eens kon gebruiken.
Lijkt wel of ik overal wat in zie.
Nu zijn het stampertjes geworden in gehaakte bloemetjes.
Je maakt met een gele draad wol een paar knoopjes en trekt de draad door het dopje heen. Beetje lijm dat je niet doortrekt en dan zet je ze aan de achterkant van de bloem vast.





Je kunt er ook een bloem van maken in zijn geheel. Rijg er kraaltjes aan en trek deze in een cirkel samen. In dit geval heb ik het met koperdraad gedaan.
Aan de achterkant heb ik een stukje foam geplakt en vastgezet aan elk dopje.
Met een leuke knoop werk je het geheel af.
De andere lusjes zijn van T-shirt stof gemaakt.
Door eraan te trekken krult het grappig op.







Ik ben nu helemaal verslaafd aan het bloemetjes haken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten