woensdag 8 augustus 2012

Naambordje met Fimo klei (polymer clay)

Eindelijk heb ik een nieuw naambordje bij de voordeur gemaakt.
Het houten bordje lag al een hele tijd in de la om iets mee te doen maar ik wist nog niet wat.
Misschien houtbranden? Nee toch maar even wachten. Nu het vakantie is zijn we met het huis bezig en krijgen de ramen en deuren buiten een nieuw kleurtje. Beetje bruin/grijs. Taupe kleurtje. En ineens bedacht ik me dat ik dat wel eens op het bordje kon verven. Tja maar wat daarna? Boetseren dan maar. Waarmee? Klei was na heel wat jaren aan het afbrokkelen terwijl ik het regelmatig een dikke laag jachtlak gaf. Misschien dat Fimo iets is. Ik heb nog geen idee wat het doet als het hard gaat vriezen of als de zon er heel lang op staat met de zomer. Wat doen de kleuren dan?
We gaan het zien want hij hangt nu aan de muur buiten. Ben er wel erg blij mee want het ziet er weer zo gezellig uit.

Ik laat ook even een foto zien van mijn oude bordje met een egeltje.
Deze heeft heel wat jaren gehangen en was met gewone witte klei gemaakt.



Hier de foto's van het nieuwe naambordje.


De meeldraden hebben een ijzerdraadje erin gekregen.
Breken doen ze misschien als ik ze raak met schoonmaken maar nu kunnen ze
niet meer afbreken. Scheelt weer zoeken als ze vallen en het lijmen daarna.
Het kleuren van de Fimo in de lelie heb ik gedaan met een penseel en wat pastelkrijt poeder.
Zo kun je mooi langzaam overvloeien van geel naar wit.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten