dinsdag 8 februari 2011

De scouting A.P.V. mascotte

Ook al een groot project wat de hele huiskamer in beslag nam.
Er moest een mascotte komen voor onze scouting vereniging. Dat werd wel een keer tijd en nu was de tijd daar met ons 100 jarig jubileum. Mijn hersentjes draaide op volle toeren en ik kreeg een idee om het logo van de A.P.V. (arkelse padvinders) te gaan maken. Een zwaan dus. Maar wat voor zwaan? Een wilde of een knobbelzwaan. Een knobbelzwaan heeft iets meer tekening in de kop dus meer uitdaging.
Oproepje gedaan voor oude spullen zoals kussen en vulling en gelukkig had iemand een oud matras over.
Deze werd in stukken gesneden en moest een plekje gaan krijgen in ons overvolle huisje.
Van dit matras kon ik de basis gaan maken. Op zich nog best zwaar. Til maar eens een 1 pers. matras op. Dat wil je niet rond je middel gaan dragen dus er moest ook andere lichte vulling bij. Al snel kreeg de zwaan vorm en ik kreeg daardoor ook meer zin om het af te maken. Er stonden immers nog meer projecten op de agenda. Hier wat foto's van het project en de materialen.



Heel het huis lag vol met stukjes schuim. Het bleef aan je sokken hangen en met hoogpolige vloerbedekking werd niemand er vrolijk van.


De witte buitenkant is gemaakt van afzuigkapfilter.


En natuurlijk wilde ik hem zelf presenteren.
Met een paar schouderbanden ging dit aardig. Ik ga nog wel sleutelen aan de zwaan. Een heupband lijkt me toch wat handiger en langer vol te houden.
De vleugels en het schildje werden gemaakt door Karin.
De broek die ik kreeg voor de jeansstof kon ik ook goed gebruiken en dit werden de beentjes. Mijn oude paarse balletjes sokken met een gat erin werden ook gerecycled. Van deze sokken kon ik nog geen afstand doen omdat ik ze zo grappig vond maar nu kan ik er voor altijd van blijven genieten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten